Alles over Hatch
Betekenis van het Engelse woord ‘hatch’: luik, doorgang naar een nieuwe ruimte.
Hatch is gespecialiseerd in de werving en selectie van informatieprofessionals. Gestart in 1998 door Erwin la Roi die zelf actief was met open source intellingence (OSINT) research en informatiemanagement. Dus voor én door informatieprofessionals.
Hatch houdt van een laagdrempelige aanpak, richting zowel opdrachtgever als kandidaat. Vaak worden al binnen een week een of meerdere kandidaten voorgesteld.
Hatch werkt altijd no cure, no pay en vraagt nimmer om exclusiviteit. Het eigen netwerk is groot en de betaling is pas op zijn plaats als de opdrachtgever adequaat is geholpen. Van junior researcher tot ‘information executives’.
Omdat Hatch al zo lang een unieke positie vervult in de Nederlandse arbeidsmarkt, kent Hatch de meeste kandidaten persoonlijk. Dit biedt grote voordelen: Hatch bereikt vrijwel alle geschikte kandidaten, beseft terdege wat nodig is om te kunnen functioneren binnen een bepaalde organisatie en kan net die ene stap extra zetten om de beste professional aan tafel te krijgen. Zo bereikt Hatch mensen die zelf nooit reageren op advertenties of op aanbiedingen van algemene recruitmentbureaus.
Vinden wordt dan verbinden.
Hatch verwacht van de informatieprofessionals dat ze erkennen en herkennen dat de waarde van informatie mede wordt bepaald door het serviceniveau dat wordt geboden.